ورود|ثبت نام
همیشه سعی کن محتوای سبز داشته باشی

همیشه سعی کن محتوای سبز داشته باشی

امین معصومی
پنج شنبه 12 خرداد 1401

محتوای ماندگار، محتوایی که آنقدر در ذهن مخاطب نقش بسته است که هر زمان مطلبی مشابه آن به گوشش میخورد، یاد این محتوای ماندگار میافتد. محتوای همیشه سبز یا محتوای evergreen دقیقا به همین نوع از انواع محتوا گفته میشود که به اصطلاح مرگ ندارند و یک محتوای زنده محسوب میشوند. تولید محتوا این چنینی ساده نیست و حتی به جرأت میتوان گفت تولید محتوایی سخت به حساب می آید اما نتیجه ی بسیار عالی حاصل از تولید محتواهای همیشه سبز در مقایسه با تمام سختی های نگارش آن ها بسیار ارزشمند است. محتوای همیشه سبز چیزی است که مطلوب همه بازاریابان است. اما تولید این محتوا کار راحتی نیست. اما اگر برای آن تلاش کنید، می‌توانید بعد از آن بنشینید و ازنتیجه زحمات خود استفاده کنید.

محتوای سبز چیست؟

 محتوای همیشه سبز محتوائی است که در برابر زمان مقاومت می‌کند. معمولاً آموزنده‌، فوراً قابل اجرا و بسیار مرتبط با نیاز کاربر است. بیشتر مطالب برای مدت کوتاهی کارایی دارند اما این نوع محتوا از آن دسته نیست. حتی برخی  ازمقالاتی که بلافاصله پس از انتشار مورد توجه تعداد قابل توجهی از مردم قرار می‌گیرند‌، خواهند دید که علاقه مردم به آن مطالب به سرعت کاهش خواهد یافت. برخلاف محتوای واکنشی که به تغییر اخبار‌،‌ ترندها و فصل‌ها مربوط هستند، موضوعات همیشه سبز همواره برای خوانندگان جذابند. این نوع محتوا همواره به اشتراک گذاشته می‌شوند و مخاطبان مدام به آن‌ها سر می‌زنند.


محتوای همیشه سبز چگونه به وجود می‌آید؟

 برای آشنایی بهتر با مفهوم محتوای تا همیشه سبز تنها کافی است درختی را تصور کرد که همواره سبز است و هیچ گاه سبزی و طراوت خود را از دست نمی دهد، برگ های آن برای همیشه بر روی درخت قرار دارند و چتر سبز آن همیشه بر سر عابران قرار گرفته است. سبزی دائمی این درخت همیشه سبز باعث میشود تا دیگران همواره، هم از سایه و خنکای سایه سار آن استفاده نمایند و هم از تماشا کردن طراوت، شادابی و سرسبزی آن لذت ببرند. هر چیز کاربردی بی انتها هرگز از مد نمی افتند، آنها تا ابد ادامه خواهند یافت. این قانون مد در مورد محتوای آنلاین نیز صدق می کند. محتوای همیشه سبز به محتوایی گفته می شود که برای خوانندگان برای مدت زمان طولانی مورد توجه باشد. این می تواند یک پست وبلاگ، یک مقاله یا یک اینفوگرافی باشد. نکته مهم این است که چنین مطالبی برای همیشه جالب است که آن را به یک محتوای چشم نواز بسیار مفید تبدیل می کند. در واقع این درخت همیشه سبز همواره پویا، زنده، محکم و قوی در جایگاه خود قرار گرفته است و آن چه که به عنوان وظیفه و کاربرد برای او قرار داده شده است، به هیچ وجه نه تغییری در آن ایجاد می­شود و نه وقفه ای در عملکرد آن پیش خواهد آمد.


ویژگی های محتوای سبز 

محتوای همیشه سبز به طور مداوم باعث ایجاد ترافیک و کسب رتبه های ارزشمند در میان رقبا در صفحات اجتماعی میشود. محتوای همیشه سبز این ویژگی‌ها را داراست:

  • فرمت عالی
  • طراحی جذاب
  • پرداختن به موضوعات کارشناسی شده
  • حل مشکلات و پاسخگویی به سوالات واقعی مخاطبان
  • خوانده شدن آسان مطالب
  • ارائه نظریه‌های منحصر به فرد
  • ایده‌ها یک دستورغذا

 نمونه هایی عالی از محتوای همیشه سبز هستند به شرطی که با شرایط گفته شده، پرداخته و آراسته شده باشند. یک دستورالعمل، راهنما و صفحه پرسش و پاسخ درباره کرونا هم می‌تواند محتوای همیشه سبز باشد. محتوای که به جامعه شناسی‌، ایدئولوژی یا فرهنگ توجه داشته باشد، می‌تواند بسیار جذاب باشد. مثلا این موضوع که آیا تلفن‌های همراه هوشمند چه تاثیرات گسترده ای بر نسل بشر امروز دارد. رفتارشناسی انسان همیشه ورای زمان است و می‌تواند تا مدت زیادی مخاطبین را به خود جلب کند. مضامین محتوای همیشه سبز دامنه مباحث محتوای همیشه سبز فقط به تخیل شما محدود می شود و محدودیت دیگری وجود ندارد. نکته اصلی این است که از مطالبی استفاده کنید که فردا یا به عنوان یک راهنمای عملی یا یک مطالعه سرگرم کننده در خدمت مخاطبان هدف شما نیز قرار بگیرد. با این حال برخی از موضوعات وجود دارند که به طور طبیعی به ویژه به عنوان محتوای طولانی مدت کار می کنند؛ در ادامه برای چند مورد شغلی نمونه‌هایی از محتوای همیشه سبز آورده‌ایم:

  • امور مالی و حسابداری (نکات پس انداز، استراتژی های سرمایه گذاری، وام های مصرفی و غیره)
  • در هر شغلی (سوالات متداول در مصاحبه های شغلی، نکاتی در مورد مذاکرات مربوط به حقوق و غیره)
  • سلامتی (نکاتی در مورد سرماخوردگی، درمان های خانگی برای سوزش معده و غیره)
  • رژیم های غذایی (بدون ورزش لاغر شوید، نکات تغذیه سالم افراد مشهور و غیره)
  • تناسب اندام (دویدن بدون آسیب و غیره)
  • پخت و پز و دستور العمل ها (دستور العمل های کیک مورد علاقه مادربزرگ، سوشی و غیره) سفر (زیباترین سواحل، مقصدهای محبوب محلی ها و غیره) زیبایی (نکات مربوط به آرایش، نحوه جوان نگاه داشتن و غیره)
  • هدایا (بهترین هدیه ها برای روز ولنتاین ، مادران و غیره) اما حتی اگر این مسائل به مقالات شما نمی خورد، اگر اصل اصلی را درک کنید، باز هم می توانید محتوای همیشه سبز موفق ایجاد کنید.


سخن آخر

تولید محتوای سبز به هیچ وجه ساده نیست و نیازمند دقت و زمان زیادی است اما حتما به خاطر داشته باشید که نگاه شما به تمام محتواهای موجود در صفحه باید مانند محتوای سبز باشد.


مقالات مرتبط

ثبت نظر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای کینگ محتوا محفوظ است