ورود|ثبت نام
چرا کیفیت تولید محتوا اهمیت دارد؟

چرا کیفیت تولید محتوا اهمیت دارد؟

امین معصومی
پنج شنبه 12 خرداد 1401

منظور از محتوای با کیفیت چیست؟

نوشتن محتوای خوب و ارزشمند می‌تواند یک انتخاب باشد. شما می‌توانید انتخاب کنید که با صرف کمی زمان و دقت، یک محتوای با کیفیت تولید کنید و برند تجاری موفقی داشته باشید و یا می توانید روش راحت‌تری را انتخاب نمایید و محتوایی ضعیف و بی ارزش ایجاد کنید. اما این راه، شما را به جایی نخواهد رساند و تنها وقت، انرژی و منابع‌تان را تلف کرده‌اید. برای بازاریابی محتوا در درجه اول نیاز به یک محتوای با کیفیت برای صفحه خود دارید. در واقع اگر یک محتوای مفید و متمایز ایجاد کنید، اینستاگرام به صفحه شما کمک می‌کنند تا بیشتر دیده شود. درعوض اگر از محتوای کپی و تکراری استفاده کنید، نه تنها کمکی به دیده شدنتان نمیکند، بلکه صفحه شما را خواهد بست!. بنابراین تولید محتوای با کیفیت علاوه بر اینکه باعث می‌شود کاربران به صفحه شما علاقه‌مند شوند، موجب می‌شود در میان رقبا شما نیز جایگاه بهتری را به خود اختصاص دهید. شاید ایجاد یک محتوا ساده به نظر برسد، ولی همین روش به ظاهر ساده می‌تواند روی کسب و کار و تجارت شما تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد. توجه داشته باشید تداوم در حفظ کیفیت محتوا یکی از فاکتورهای ضروری در ایجاد محتوای با کیفیت است. از آنجایی که انجام تولید محتوا از مهمترین ارکان برنامه محتوایی در هر کسب و کاری محسوب می شود، بنابراین هر کسب و کاری برای موفق شدن نیاز به به تولید محتوای باکیفیت، به روز، بهینه شده و منظم دارد. توجه داشته باشید این کیفیت حتما باید در ادامه مسیر حفظ و البته بهتر شود.


چرا به محتوای با کیفیت نیاز داریم؟

استراتژی تولید محتوا تنها برای کسب و کارها دارای اهمیت نیست؛ بلکه برای رساندن حرفتان به گوش مخاطبانتان نیز باید آن را در قالب یک نوع محتوا به آنها ارائه دهید. شاید تصور کنید تولید محتوا با گسترش دنیای وب و اینترنت کاری جدید و به روز است. اما باید بگوییم که اصلا اینطور نیست. چرا که تولید محتوا در زمان های خیلی دورتر از آن چیزی که فکرش را هم بکنید وجود داشته است. در طول تاریخ افراد به کمک تولید محتوا توانسته اند کارهای بسیار بزرگ را انجام دهند. شاید در آن زمان ابزاری مثل اینترنت و سایت به ذهن کسی هم خطور نکرده بود، ولی همیشه راهی برای ایجاد محتوا وجود داشته است. از محتواهای تصویری مانند نقاشی گرفته تا متن‌ها، کتاب‌ها و سخنرانی‌ها که همه این موارد، هر کدام به نوعی محتواهایی بودند که افراد به مخاطبان خود ارائه می‌دادند. در واقع، با تولید محتوای با کیفیت به ذهن مخاطب وارد خواهید شد و با استمرار آن برندتان را در ذهن آنها ثبت خواهید کرد. پس اگر قصد دارید حرفتان شنیده شود، محصولاتتان دیده شود و برندتان معرفی شود باید تولید محتوا کنید. تولید محتوای با کیفیت در ارتباط با کسب و کار و هدفتان به گونه ای که مخاطب را ترغیب کند شما را دنبال کند.


نکاتی اساسی برای تولید محتوای با کیفیت

 همانطور که گفته شد، محتوایی ارزشمند است که دقیق و با کیفیت تولید شود. ما در این مقاله نکاتی را برای تولید محتوای با کیفیت شرح خواهیم داد که سبب میشود محتوایی که تولید میکنید سبب رشد صفحه و کسب و کار شما شود.

  • تولید محتوای خاص و منحصر به فرد

 تولید محتوای غیر کپی و خاص موجب می‌شود صفحه شما بیشتر دیده شود. این محتوای خاص و منحصر به فرد شماست که سبب میشود شما از رقیب هایتان متمایز شوید و در ذهن مخاطبان خود ماندگار شوید

  • تعیین ساختار کلی محتوا

همیشه قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید، یک ساختار مشخص را از طریق سرچ موضوع مورد نظرتان و آنالیز صفحات مشابه که در پرطرفدار هستند، تعیین کنید. شما باید سعی کنید، نسبت به همه صفحاتی که درباره این موضوع نوشته اند، محتوای کامل تر و درست تری را برای کاربران تان بنویسید. با این کار قطعا بازدیدکنندگان محتوای شما را برای مطالعه انتخاب می کنند و از این طریق امتیاز مثبتی را خواهید گرفت. البته این به این معنا نیست که محتوایی طولانی بنویسید

  • تمرکز روی ایجاد تیترمحتوا

اولین برخورد مخاطب با محتوای شما تیتر آن است. انتخاب یک تیتر خوب و جذاب مخاطب را وادار به دنبال کردن محتوای شما خواهد کرد. هرچه تیتر محتوا جذاب‌تر باشد، مخاطب بیشتری را جذب می‌کنید. زیرا تیترها اولین چیزی هستند که مخاطبان آن را می‌بینند و براساس آن تصمیم می‌گیرند که آیا مقاله شما را بخوانند یا خیر.

  • ارائه اطلاعات درست و دقیق در محتوا

در نظر بگیرید یک محتوا برای صفحه خود تولید می کنید و هزاران کاربر آن را می خوانند. بعد از آن توسط همان کاربران مشخص می شود اطلاعاتی که در محتوا به کار برده اید، غلط و اشتباه است. نوشتن اطلاعات نادرست میتواند تا حد زیادی به اعتبار شرکت یا شهرت شخصی شما صدمه بزند.

  • اضافه کردن تصویر و ویدئو به محتوا

همانطور که می‌دانید تاثیر محتوای تصویری به دلیل سرعت انتقال پیام بسیار زیاد است. روشهای یادگیری در هر فرد متفاوت است. بعضی از افراد با شنیدن مطلبی را یاد می‌گیرند و بعضی دیگر با دیدن یادگیری بهتری دارند. اما نکته پر اهمیت این است که هیچ فردی وجود ندارد که به کمک ابزارهای دیداری چیزی را یاد نگیرد. استفاده از عکس‌ها، ویدئوها و نمودارها به شما در نشان دادن نقاط قوت آن به کاربر کمک خواهد کرد.

  • انتخاب مناسب کلمات کلیدی

 اگر قصد تولید محتوای با کیفیت را دارید، باید کلمات کلیدی که کاربران در ارتباط با محتوای شما سرچ میکنند را بررسی کنید. زیرا ممکن است هر فرد نسبت به تفکر و دانشی که دارد از کلمات خاصی در جستجوی خود استفاده کند و بدون شک تفکر و دانش افراد با یکدیگر متفاوت است. توجه داشته باشید تعداد کلمه های کلیدی داخل متن نباید بیش از اندازه باشد زیرا از طرف الگوریتم اینستاگرام جریمه خواهید شد. تعداد کل کلمات کلیدی که در محتواهای خود به کار می برید باید 3 الی 4 درصد کل کلمات محتوا باشد.

 

سخن آخر

این محتوای با کیفیت است که سبب اعتماد کاربران به صفحه و کسب و کار شما میشود. آنها با توجه به کیفیت ارئه شده توسط محتوای شما، تصمیم خواهند گرفت که باز به صفحه شما مراجعه کنند یا خیر.


مقالات مرتبط

ثبت نظر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای کینگ محتوا محفوظ است