ورود|ثبت نام
هدف از تولید محتوا چیست؟

هدف از تولید محتوا چیست؟

امین معصومی
پنج شنبه 12 خرداد 1401

هدف تولید محتوا

هر شخصی، برای انجام هرکاری، حتما هدفی را دنبال میکند. تولید محتوا نیز همواره میبایستی با هدفی دنبال شود تا به موفقیت رسید.

به‌طور کلی هدف از تولید محتوا می‌تواند یک یا تعداد بیشتری از موارد زیر باشد:

  • رشد و توسعه فردی: محتوا زمینه‌ای ایجاد می‌کند تا در بستر خودشناسی، عمیق‌ترین استعدادها و توانمندی‌های بالقوۀ خود را یافته و آن‌ها را به فعل تبدیل کنیم.
  • معرفی برند شخصی یا سازمانی: تولید محتوای هدفمند به معرفی برند شما و شناساندنِ نوع و ارزش خدمتی که ارائه می‌دهید می‌انجامد.
  • ارتقاء تعداد مخاطبان: هدف از تولید محتوا می‌تواند بالا بردن ورودی صفحه باشد.
  • به درآمد: فروش یکی از اهداف مهم تولید محتوا است. در واقع محتوا با اعتمادسازی و ایجاد رابطه، مخاطب را به مشتری تبدیل کرده و به حفظ مشتری کمک می‌کند. یک محتوای خوب می‌تواند چندین برابر یک تبلیغ اثرگذار باشد.

از کجا شروع کنیم؟

همان‌طور که گفتیم قرار است بی‌معطلی وارد عمل شویم. از کجا شروع کنیم؟ مطمئناً این اولین سؤالی است که به ذهن تولیدکنندۀ محتوا می‌رسد. حتی این سؤال بارها در ذهن کسانی نقش می‌بندد که مدت‌هاست در کار تولید محتوا هستند و هر بار می‌خواهند دست به اقدامات جدیدی برای تولید و نشر محتوا بزنند. حتماً قبول دارید که خیلی وقت‌ها دلیل سردرگمی ما برای شروع کار، محدودیت‌هایی نیست که وجود دارند بلکه گزینه‌های زیادی است که پیش رو داریم. در عصر دیجیتال، هرکسی می‌تواند هر نوع محتوایی را با هر کیفیتی تولید و آن را از هر راه ممکنی منتشر کند. وقتی گزینه‌ها زیاد می‌شوند انتخاب و تصمیم‌گیری مشکل‌تر می‌شود. ما به قدرت شبکه‌های اجتماعی و فضای دیجیتال واقف هستیم. می‌دانیم تکنولوژی امکاناتی را در اختیار همه قرار داده است که با صرف کمترین زمان ممکن بیش‌ترین بهره‌برداری را از این بستر ببرند. تمرکز همگان بر رسانه‌های اجتماعی بیشتر شده و محتوا نسبت به گذشته بسیار ساده‌تر پذیرفته می‌شود. درواقع محتوا بدون مقاومت خاص یا احساس اجبار، از سوی مخاطب نه‌تنها پذیرفته‌شده بلکه طلب می‌شود. اکثر مردم ترجیح می‌دهند نیازهایشان را از طریق فضای دیجیتال تأمین کنند و این روند رفته‌رفته قوی‌تر خواهد شد. در این شرایط و با همۀ این توصیفات، می‌توانیم خودمان را مدیری ببینیم که برای شروع کارش همۀ ابزارهای لازم را در اختیار دارد. مدیری که برای انتخاب مخاطبان، شیوۀ عملکرد و بازار هدف خود آزادی عمل کامل دارد.

شناسایی اهداف، قدمی مهم در تولید محتوا

پس لازم است پیش از هر چیزی، به مدیریت ذهن و افکارمان بپردازیم تا از بین گزینه‌های متعدد و موجود، تنها موارد ضروری را انتخاب کنیم. برای رسیدن به این منظور هر یک از ما به عنوان تولیدکنندۀ محتوا نیاز داریم تا اهداف خود را شناسایی کنیم. بهتر است با تهیۀ فهرستی از چرایی تولید محتوا و پاسخگویی به آن، از بین مسیرهای موجود راه درست‌تر را انتخاب کنیم.


سخن آخر

برای شفاف شدن اهداف و آرمان‌هایی که در ذهن داریم باید به این سوال کلیدی پاسخ دهیم که هدف من از تولید محتوا چیست؟ تنها بعد از پاسخگویی به این سؤال است که می‌توانید مسیر خود را روشن و شفاف کنید و به چگونگی تولید محتوا، نوع محتوایی که می‌خواهید منتشر کنید و طریقۀ پیاده‌سازی آن پی ببرید.


مقالات مرتبط

ثبت نظر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای کینگ محتوا محفوظ است