ورود|ثبت نام
محتوای ویدیویی چه تاثیری بر مخاطب دارد؟

محتوای ویدیویی چه تاثیری بر مخاطب دارد؟

امین معصومی
چهار شنبه 11 خرداد 1401

یکی از سریعترین و تاثیرگذارترین راه ها در انتقال پیام از طریق بازاریابی محتوا، محتوای ویدیویی است که با توجه به آخرین آمار منتشر شده توسط وبسایت گوگل، کاربران استقبال قابل توجهی از محتوای ویدیویی داشته اند. ما هم قصد داریم در این مقاله به بررسی دلایل تاثیر فوق العاده محتوای ویدیویی بر کاربران صفحه شما، بپردازیم.

 

تاثیر محتوای ویدیویی

یکی از اصلی‌ترین معیارهای رتبه‌بندی صفحات، داشتن محتوای کاربر پسند است. بدین معنا که کاربر پس از مشاهده محتوای صفحه شما، جذب شما شود و وقت بیشتری برای جستجو در صفحه شما صرف کند. از این رو، محتوای جذاب و خلاقانه از عواملی است که میتواند شما را به این هدف نزدیک تر کند. محتوای ویدیویی یکی از انواع محتواست که با توجه به اینکه پیام را به شکلی مختصر و سریع انتقال می‌دهد، بیشترین تاثیر را بر مخاطبان دارد. حال برای استفاده از این محتوای ارزشمند، ابتدا باید بدانیم که چرا تولید محتوای ویدیویی مهم است و چطور می‌توان به نحو احسن از آن بهره برد.

 

چرا تولید محتوای ویدیویی ارزشمند است؟

ارزش و اعتبار برند شما، با محتوایی که تولید می‌کنید، سنجیده می‌شود. فرقی ندارد که این محتوا به صورت ساخت ویدیو برای شبکه های اجتماعی تولید شده باشد، متنی باشد، تصویر ساده و یا حتی پادکست. تولید محتوا تولید ارزش برای مخاطبان است. در روند تولید محتوا، تولید کننده محتوا تلاش می‌کند تا چیزی را به اطلاعات و دانش مخاطبان خود اضافه کند.

درواقع صرفا محتوایی ارزشمند است که مخاطبان را به مشارکت در آن محتوا وادار کند و اصطلاحا ایجاد Engagement یا تعامل نماید. تولید محتوای ویدیویی یکی از بهترین، پر مخاطب ترین و جذاب ترین روش های تولید محتواست. در این روش تمام اطلاعاتی که قرار است به مخاطب منتقل شود از طریق یک فایل ویدیویی با کیفیت به مخاطب داده می شود.

 

چگونه محتوای ویدیویی تولید کنیم؟

جذاب ترین، پرکاربرد‌‌ترین و پر مخاطب‌ترین نوع محتوا، محتوای ویدیویی و تصویری است. همین الان به صفحه اینستاگرام خود و در بخش Explore بروید. چند ویدیو و چند محتوای ویدیویی در آنجا می‌بینید؟ چرا محتواهای ویدیویی تعداد بیشتری از مربع های داخل کادر را به خود اختصاص داده اند؟

جواب ساده است. چون حتی مدیران شبکه های اجتماعی نظیر Instagram هم از جذاب تر بودن محتواهای ویدیویی اطلاع دارند و در الگوریتم های نمایش پست ها در Explore Instagram این موضوع برنامه ریزی شده است که ویدیو ها بیشتر از سایر محتواها به مخاطبان نمایش داده شود تا مثلا مخاطبان جهانی اینستاگرام از کاربری این نرم افزار احساس بهتری داشته باشند.

 

تولید محتوای ویدیویی در اینستاگرام

همانطور که گفتیم عمده‌ترین بخش اینستاگرام را، ویدیوها تشکیل داده‌اند. حال برای اینکه شما هم بتوانید از این قابلیت بی نظیر اینستاگرام جهت رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید، باید بدانید که چه شکل و سبکی از محتوای ویدیویی مناسب شما است. در ادامه به بررسی انواع سبک های تولید محتوای ویدیویی پرداخته‌ایم:

 

  • تولید محتوای آموزشی: تولید ویدیو آموزشی یکی از پرطرفدارترین نوع محتوا در اینستاگرام است. تولیدکنندگان این سبک محتوا، در تلاش‌اند تا نکات آموزشی مهم و کاربردی را به مخاطبانشان در کمترین زمان ممکن ارائه دهند.
  • تولید محتوای جذاب چالشی: با توجه به گستردگی اینستاگرام و ابزار موجود برای تولید محتوای ویدیویی، محتوای چالشی جزء پرطرفدارترین انواع محتوا در اینستاگرام است. شما هم می‌توانید از این ترفند خلاقانه، در معرفی محصول و خدمات خود استفاده کنید. شما میتوانید با استفاده از دوره های کینگ محتوا، به بیش از 100 چالش جذاب اینستاگرامی دسترسی پیدا کنید و در راستای توسعه کسب وکار خود از آنها استفاده کنید.
  • پشت صحنه: یکی از راه‌ها برای جذاب ساختن محتوای ویدیویی، تهیه پشت صحنه از نحوه آماده‌سازی محصولات و خدمات است تا مخاطبان شما با نحوه کارکرد کسب و کار شما بیشتر آشنا شوند. در این صورت، کاربران با شما بیشتر احساس راحتی خواهند کرد و در نتیجه به خدمات شما اعتماد بیشتری خواهند کرد.

قابل ذکر است که مطلبی درباره سبک های تولید محتوا در سایت کینگ محتوا منتشر شده است که میتوانید آن را در قسمت مقالات مطالعه کنید.

 

سخن آخر

برای اینکه بتوانید کسب و کار خود را توسعه دهید و مخاطبان بیشتری را جذب صفحه خود کنید، محتوای ویدیویی میتواند بهترین گزینه باشد.


مقالات مرتبط

ثبت نظر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای کینگ محتوا محفوظ است