ورود|ثبت نام
چند ایده جذاب تولید محتوا

چند ایده جذاب تولید محتوا

امین معصومی
دوشنبه 23 خرداد 1401

ایده جذاب برای تولید محتوا

پیدا کردن ایده‌های جذاب برای استفاده در تولید محتوای اینستاگرام، یکی از ضرورت های تولید محتوا در این صفحه اجتماعی است. همانطور که می‌دانید، تداوم در تولید محتوا و انتشار آن به شکل‌های مختلف مانند پست، استوری، لایو و آی‌جی‌تی‌وی کلید موفقیت در اینستاگرام است. اما مشکل اینجاست که یافتن ایده‌های جذاب و در عین حال منحصر به فرد برای تولید محتوا، چندان هم کار آسانی نیست. ادمین‌ها باید همواره به دنبال موضوعاتی باشند که نه تنها با سلیقه کاربران همخوانی داشته باشند، بلکه بتوانند حس تعامل را در کاربر ایجاد کنند.

تولید محتوا در اینستاگرام، یک مبحث بسیار گسترده است و نمی‌توان از یک راه روتین و تکراری برای آن استفاده کرد. به صورت کلی، یک محتوای تاثیرگذار در اینستاگرام، باید چندین ویژگی مهم را همزمان شامل شود. قبل از پرداختن به ایده های تولید محتوا در اینستاگرام بهتر است، چند اصل مهم در تولید محتوای اینستاگرامی را مرور کنیم. رعایت این نکات باعث می‌شود محتوای بهتری به مخاطب خود ارائه کنید. ابتدا این نکات را در نظر داشته باشید و بعد به سراغ تولید این ایده‌ها بروید. اولویت اول کیفیت محتوا است. بر اساس سلیقه مخاطب محتوا تولید کنید. در تولید محتوا نظم داشته باشید.

6 ایده خلاق تولید محتوا

  • ساخت چالش اینستاگرام

راه‌اندازی چالش های جذاب نه تنها سبب تعامل بیشتر مخاطبان با شما میشود، بلکه شما را  در ذهن مخاطبان ماندگار میکند. شما میتواندی با این ترفند برای مدتی ذهن آن‌ها را درگیر کنید. شم میتوانید به عنوان کسی که این چالش را می‌سازید، از کاربرانتان درخواست کنید تا در آن شرکت کرده و عکس، فیلم یا نظرات خود را با شما به اشتراک بگذارند. البته کارشناسان معتقدند که ایده راه اندازی چالش اینستاگرامی برای تمام کسب و کارها و برندهای شخصی مناسب نیست. در نتیجه پیش از انجام هر کاری، باید از هماهنگی محتوا و سلیقه کاربران اطمینان حاصل کنید. تجربه ثابت می‌کند که انجام چالش‌ها به صورت هفتگی و ماهانه می‌تواند بازدهی خوبی داشته باشد. اما به صورت کلی، زمان‌بندی چالش‌ها و انتشار محتوای مرتبط با آن به شما، سلیقه مخاطبان و از همه مهمتر تقویم و استراتژی محتوایی شما بستگی دارد.

  • مصاحبه در استوری 

برای پیشرفت در اینستاگرام، علاوه بر توجه به محتوای پست‌ها، شما باید ایده‌های جالبی برای تولید محتوا مخصوص استوری داشته باشید. استوری‌های اینستاگرام به شما کمک میکند که به صورت نامحدود اما مختصر و مفید پیام خودتان را به مخاطبانتان انتقال دهید. همچنین شما میتوانید آن‌ها را در بخش هایلایت ذخیره کنید تا مخاطبانتان هرموقع که نیاز داشته باشند مشاهده کنند. یکی از ایده‌های خوب برای محتوای استوری، مصاحبه با افراد مختلف از قبیل مشتری‌ها، اینفلوئنسرها و کارشناسان یک حوزه خاص است. برای اینکه مصاحبه شما از طرف کاربران با استقبال بیشتری مواجه شود، بهتر است پیش از انجام مصاحبه، از کاربران خود درخواست کنید تا سوال‌هایی که دارند را با شما به اشتراک بگذارند.

  • استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران

شما می‌توانید با اندکی خلاقیت، از مخاطبانتان بخواهید که این بار آن‌ها برای شما محتوا تولید کنند. این کار باعث می‌شود تا فالوورها، اعتماد بیشتری به برند شما داشته و بیشتر به شما نزدیک شوند. تولید این نوع محتوا در اینستاگرام با یک چالش همراه است. کاربر باید بتواند ایده درستی از محتوای مد نظر شما داشته باشد. در نتیجه این وظیفه شماست که مسیر درست حرکت را به او نشان دهید. در ابتدا از کاربران بخواهید که ایده‌های خود برای تولید محتوا را با شما در میان بگذارند. سپس می‌توانید با راه اندازی یک هشتگ، از آن‌ها بخواهید تا در یک چارچوب مشخص، محتوا تولید کرده و در اینستاگرام منتشر کنند.

  • جای خالی

 عکس نوشته با جای خالی میتواند ایده خوبی برای تعامل بیشتر کاربران با شما باشد.. مثلا عکس نوشته هایی منتشر کنید که دارای جمله ای نصفه و نیمه باشد تا بقیه اش را کاربر به میل خودش پر کند. مثال : اگر من ماهیانه 100 میلیون درآمد داشتم … ؟

  • پشت صحنه

 هر کسب و کاری که دارید فرق نمی کند. اگر تنها اید یا دارای یک تیم هستید بالاخره کار شما پشت صحنه ای هم دارد. هر چند وقت یک بار عکسی از پشت صحنه کارتان در اینستاگرام تان منتشر کنید. این کار باعث اعتماد سازی بیشتری بین شما و کاربران و به ویژه مشتریانتان می شود.

  • پست های مناسبتی

 پست های مناسبتی نه فراموش کنید نه دست کم بگیرید. پست های مناسبتی حس خوبی در مخاطبانتان ایجاد می کند. به ویژه اگر در پست های مناسبتی خود خلاقیت داشته باشید. اینجاست که اهمیت تقویم محتوایی برای زمانبندی انتشار پست های مناسبتی مشخص میشود.

  • آینده را نشان دهید

 اگر محصولی در دست تولید دارید، اگر قصد دارید در آینده کتابی بنویسید، اگر در آینده قرار است در کسب و کار شما تحولی ایجاد شود از آن عکس بگیرید و در اینستاگرام خود منتشر کنید. به عنوان مثال از محصولی که هنوز تولید نشده است عکسی مربوط به آن بگیرید و توضیحاتی را در قالب های مختلف محتوایی به مخاطبانتان ارائه دهید. با این کار در واقع بازاریابی انتظار انجام می دهید و مخاطبان شما بیشتر مشتاق می شوند تا محصول شما را بدست آورند!

رضایت مشتریان

اگر مشتریانی دارید که از استفاده از خدمات و محصولات شما راضی هستند، می توانید از آنها بخواهید تا در قالب عکس یا ویدیو رضایت خود را اعلام کنند تا شما بتوانید در قالب استوری از آنها برای اعتماد سازی بیشتر استفاده کنید.


سخن آخر

وجه تمایز شما و رقیب هایتان دقیقا در محتوایی است که تولید میکنید. اگر ایده تولید محتوای خلاقانه و جذابی نداشته باشید از این مسابقه تنگاتنگ عقب خواهید ماند. اگر به مشاوره محتوایی نیاز دارید، با ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط

ثبت نظر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای کینگ محتوا محفوظ است