ورود|ثبت نام
شیوه نگارش محتوای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی

شیوه نگارش محتوای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی

امین معصومی
یکشنبه 22 خرداد 1401

شیوه نوشتن محتوای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی

یکی از بزرگترین دغدغه های تولید کنندگان محتوای تبلیغاتی در صفحات اجتماعی و به طور کلی کمپین ها، شیوه نگارش محتوای تبلیغاتی است که زمان زیادی صرف پیدا کردن پاسخ این سوال میکنند. پاسخ به این سوال می‌تواند کلید موفقیت یک کمپین تبلیغاتی در فضای مجازی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی باشد. هر چه مدیران و برنامه‌ریز‌ها زمان بیشتری برای تدوین یک متن تبلیغاتی مناسب بگذارند، کاربران بیشتری به سمت کمپین آن‌ها سرازیر خواهند شد که این امر درآمد قابل توجهی را با خود به همراه می‌آورد. به همین خاطرما ادامه سعی داریم راهکارهایی برای نوشتن متن‌های تبلیغاتی با تاثیرگذاری بیشتر را به شما معرفی کنیم. این راهکارها تجربه سال ها فعالیت تیم ما در زمینه تولید محتوا است.

  • ساده نویسی متن تبلیغاتی

شما برای جلب توجه کاربران، زمان چندانی در اختیار ندارید. به عنوان مثال هر کاربر اینستاگرام بیش از شش ثانیه به یک پست توجه نمی‌کند. به همین دلیل است که شما باید تلاش کنید تا با استفاده از ساده نویسی و با کمترین پیچیدگی، پیام‌تان را به وی منتقل کنید. پس هر چه متن تبلیغاتی روانتر‌ و خواناتر باشد، کاربر بیشتر ترغیب می‌شود که متنی که در بخش توضیحات قرار گرفته است را مطالعه کند. بهترین روش برای ساده‌سازی تبلیغات، حذف صفت‌های اضافی و کلمات بزرگ و پیچیده است.

  • بازنگری متن نوشته شده

نوشتن یک متن ممکن است زمانبر باشد اما مهم تر از خود متن نگارش شده، بازبینی مجدد متن است که باعث میشود یک متن به عیب و نقص داشته باشید و به مخاطبانتون ارائه دهید. به همین دلیل پیش از انتشار متن تبلیغاتی، تلاش کنید بخش‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید. همین بررسی مجدد متن و ارزیابی نوشته، می‌تواند یک متن تبلیغاتی خوب را از بد جدا کرد و تاثیر فوق‌العاده‌ای بر ذهن کاربران داشته باشد. کارشناسان توصیه می‌کنند همواره یک شخص خاص به غیر از نویسنده وظیفه ارزیابی محتوای تولید شده را بر عهده داشته باشد. چرا که اگر چشم فرد به متن عادت نداشته باشد، مشکلات را با سرعت و دقت بیشتری مشاهده خواهد کرد.

  • عدم استفاده از استعاره و آرایه‌های ادبی

تفاوت متن های سنگین ادبی با متن های تبلیغاتی در مخاطبان و سرعت انتقال پیام است. یک متن تبلیغاتی، تفاوت بسیار زیادی با یک متن ادبی دارد. متون تبلیغاتی چارچوب خاص خودشان را دارند که یک تبلیغ‌نویس حرفه‌ای باید تمام این اصول را رعایت کند. یکی از مهم‌ترین نکات در زمان تولید محتوا تبلیغاتی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی، عدم استفاده از آرایه‌های ادبی یا عبارت‌های مبهم است. استفاده از متون ادبی در یک متن تبلیغاتی نه تنها کمکی به جذاب کردن متن نمی‌کند، بلکه به دست آوردن توجه کاربر در یک زمان کوتاه را سخت‌تر می‌کند. برای بالا رفتن شیوایی متن تبلیغاتی، بهتر است عبارت‌های پیچیده را با عبارت‌های ساده‌تر و واضح‌تر جایگزین کنید.

  • توجه به نیاز مخاطبان

نکته مهمی که باید توجه داشته باشید این است که خواننده یک متن تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی و یا وبسایت‌های اینترنتی، کاربران آن هستند. الگوریتم‌ها تنها بر اساس یک سری معیار‌های خاص،‌ متن را بررسی کرده و آن را رتبه‌بندی می‌کنند. شما باید در نظر داشته باشید که مطلب شما در نهایت به کاربر نمایش داده خواهد شد و اوست که باید کیفیت محتوا را ارزیابی کند. برای اینکه بتوانید توجه مخاطب را به دست بیاورید، بهتر است پیش از نگارش هر گونه متن تبلیغاتی، نیاز او را مورد بررسی قرار دهید. توجه به مخاطبان و دسته‌بندی‌ آن‌ها به گروه‌های مختلف و در ادامه اتخاذ یک استراتژی خاص برای برقراری ارتباط با ایشان، می‌تواند تاثیر به شدت مثبتی در اثر بخشی یک متن تبلیغاتی داشته باشد.

  • استفاده از شکلک‌ها

شکلک‌هایا ایموجی ها این قابلیت را دارند که یک پیام کوتاه را حتی بهتر از متن منتقل کنند. شکلک‌ها راهی جذاب برای جلب مخاطب هستند. البته استفاده از این مورد بسیار حساس است چرا که این کار باید با شخصیت برند همخوانی داشته باشد. استفاده از شکلک‌ها می‌تواند تاثیر گذاری یک کمپین را بیشتر کند. در هر شرایطی که تصمیم دارید از آن‌ها استفاده کنید به یاد داشته باشید که مهترین بخش نظر مخاطب نسبت به مطلب شماست. اگر مخاطبانی دارید که احساس می‌کنید به شکلک‌ها واکنش مناسبی نشان نمی‌دهند، بهتر است ریسک نکنید.

  • هماهنگی متن با ویدیو، عکس و طرح گرافیکی

متن تبلیغاتی تنها نمی‌تواند تاثیر مناسبی بر روی کاربر داشته باشد. مدیران بازاریابی در کنار یک متن، از ویدیو، عکس و طرح‌های گرافیکی نیز استفاده می‌کنند. در نتیجه متن باید ارتباط مناسبی با سایر اجزای یک تبلیغات داشته باشد. استفاده از ترکیب‌های مختلف، می‌تواند آزمایش خوبی برای به دست آوردن سلیقه مخاطبان باشد. با بررسی بازدهی هر کدام از این ترکیبات، می‌توان یک گزینه طلایی را برای دسترسی به بالاترین بازدهی به دست آورد.


سخن آخر

برای تولید محتوای تبلیغاتی، نیاز به استفاده از ادبیات خاص تبلیغات شبکه های اجتماعی نیاز دارید. در غیر این صورت کمپین تبلیغاتی شما با شکست مواجه خواهد شد. اگر به مشاوره در خصوص تولید محتوا نیاز دارید، با ما در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

ثبت نظر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای کینگ محتوا محفوظ است