ورود|ثبت نام
اهمیت بازاریابی محتوا

اهمیت بازاریابی محتوا

امین معصومی
پنج شنبه 12 خرداد 1401

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا در مدیریت کسب و کارها آنقدر با اهمیت است که جای تعجب است که بخش قابل توجهی از کسب و کارها هنوز به درستی ضرورت بازاریابی محتوا را‌ نمی‌دانند، حتی‌ نمی‌دانند که بازاریابی محتوا به چه معنا است و اصلاً چنین چیزی وجود دارد! برخی از افراد تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار می‌گیرند بدون آن که حتی به بازاریابی محتوا فکر کنند. برخی دیگر هم با اینکه با کلیات آن آشنا هستند، اما تصور می‌کنند که اختصاص هزینه‌هایی برای بازاریابی محتوا بیشتر یک کار تشریفاتی به نظر می‌‌رسد که هیچ‌گونه نتیجه‌ای را دربرنخواهد داشت!تمامی این عوامل دست به دست هم داده تا همچنان بخش قابل توجهی از صفحات به دلیل اهمیت ندادن به این موضوع شکست بخورند و نتوانند به اهدافی که از قبل برای خودشان تعیین کرده‌اند برسند.

بازاریابی محتوا نیاز به صبر و زمان دارد!

بازاریابی محتوا یکی از روش‌های بازاریابی از طریق محتوا است که در میان مدت و بلندمدت منجر به ایجاد ارزش برای صفحه شما میشود. این نوع از بازاریابی در حقیقت یک استراتژی محتوا بلندمدت با ارائه محتوای با کیفیت به مخاطبان جهت برقراری ارتباط موثر است. بازاریابی محتوا طی چند قرن گذشته راه زیادی را طی کرده است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان همچون شرکت مایکروسافت و سیسکو از این روش بازاریابی استفاده می‌کنند. البته بازاریابی محتوا تنها به کسب و کارها و شرکت‌های بزرگ اختصاص ندارد؛ بلکه کسب و کارهای کوچک هم در سراسر جهان از طریق بازاریابی محتوا کسب و کارشان را توسعه داده‌اند. زمانی که مشتریان تصمیم به خرید می‌گیرند، به هرحال به عوامل مختلفی توجه می‌کنند و یکی از این عوامل که شاید مهم‌ترین آن‌ها نیز محسوب شود، احساسی است که مشتریان نسبت به یک برند دارند. بازاریابی محتوا سعی دارد در طول یک فرآیند مشخص احساس مشتریان را به‌گونه‌ای شکل دهد که آن‌ها در بین برندهای مختلف نسبت به یکی از آن‌ها تعهد و وفاداری بیشتری داشته باشند. بازاریابی محتوا در مفهوم کلی به معنای به اشتراک گذاری دانش، مشاوره و سرگرمی در یک قالب قابل استفاده است که این قالب های محتوایی ممکن است شامل مقالات وبلاگ، فیلم، پادکست، بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها، وبینارها، اینفوگرافیک، کاریکاتور، مسابقه و آزمون، ارزیابی‌ها، برنامه‌ها و غیره باشند.

بیشتر بخوانید: تولید محتوا چیست؟

بیشتر بخوانید: اهمیت داشتن استراتژی تولید محتوا

بیشتر بخوانید: معرفی قالب های اصلی تولید محتوا

شناسایی مخاطبان هدف

اما برای موفقیت در بازاریابی محتوا باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. نکته اول ، شناختن مخاطبان هدف است. شما باید به خوبی جامعه هدف خودتان را شناسایی کنید ،با شناسایی و تجزیه و تحلیل آنها نسبت به محصولات مشابه یا حتی نسبت به خدماتی که شما به آنها معرفی می‌کنید به این آگاهی دست پیدا می‌کنید که مخاطبان شما از چه نوع محتواهایی استقبال می‌کنند.

سخن آخر

بازاریابی محتوا یکی از قدم های مهم در تولید محتوا و ارتقا صفحه شما در شبکه های اجتماعی است که با رعایت نکات و مسائلی که بیان کردیم، میتوانید به راحتی در میان رقبای خود در شبکه های اجتماعی جایگاهی ویژه برای خود ایجاد کنید.


مقالات مرتبط

ثبت نظر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای کینگ محتوا محفوظ است