ورود|ثبت نام
معرفی 6 سبک تولید محتوا

معرفی 6 سبک تولید محتوا

امین معصومی
پنج شنبه 12 خرداد 1401

سبک های تولید محتوا

نحوه تولید محتوا صرفاً به قالب‌های محتوا خلاصه نمی‌شود و پس از انتخاب قالب محتوا مرحله بعدی انتخاب فرمت محتوا است. سلیقه مشتریان روز به روز در حال تغییراست و به همین دلیل کسانی که مشغول به بازاریابی محتوا هستند، میبایستی خود را به روز نگه داشته و با توجه به تغییرات پیش آمده، فرمت تولید محتوای خود را تغییر دهند. قبل از پرداختن به نحوه تولید محتوا در هریک از فرمت‌های اشاره شده اجازه دهید با یک مثال تفاوت بین فرمت محتوا و قالب محتوا را بیان کنیم: محتوای ویدئویی یک قالب محتوا است، اما این ویدئو چه فرمتی خواهد داشت؟ گزارش؟ پخش زنده؟ یا موشن گرافیک؟ هرکدام از موارد بالا یک فرمت محتوایی محسوب می‌شوند. قبل از انتخاب نوع بازاریابیتان حتما باید به محتوای چیزی که می‌خواهید از آن درآمد داشته باشید، فکر کنید. رایج‌ترین فرمت‌های تولید محتوا به شرح زیر است که برخی از آن‌ها برای یک قالب و برخی برای بیش از یک قالب قابل استفاده‌اند:

  1. اینفوگرافیک
  2. دوره‌های آنلاین
  3. محتوای تعاملی
  4. پادکست‌ها
  5. موشن گرافیک
  • اینفوگرافیک

 هر دو نوع محتوای تصویری و محتوای متنی به‌تنهایی روش‌های مفید اما ناقصی برای برقراری ارتباط و انتقال پیام به مخاطب هستند. زبان نوشتار اجازه می‌دهد که بی‌نهایت تحلیل و برداشت از یک مفهوم توضیح داده‌ شده صورت گیرد، که البته این موضوع به توان پردازش اطلاعات خواننده مربوط می‌شود. درک محتوای بصری و تصاویر برای خواننده راحت‌تر است، اما همین رسانه هم در بیان مفاهیم انتزاعی ناتوان عمل می‌کند. به همین خاطر است که تولید اینفوگرافیک تا این اندازه مورد توجه بوده است؛ چرا که در آن ترکیب شدن متن و تصویر به معنی استفاده از نقاط قوت هر دو نوع محتوا و کاهش ضعف در انتقال مفاهیمی است که تولید محتوا با هدف جلب‌ توجه مخاطب و شرح آن‌ها انجام‌ شده است.

  • دوره‌های آنلاین

در این روش شما با مخاطب نه تنها تعامل و ارتباطی دوطرفه ایجاد می‌کنید، بلکه به موجب حضور طولانی مدت مخاطب در صفحه شما، شما با یک تیر دو نشان زده و نرخ رشد تعامل بالاتری خواهید داشت.

  • محتوای تعاملی

 محتوای تعاملی محتوایی است که مخاطب را وادار به ایجاد تعامل و ارتباط با شما میکند .با این مشارکت، شما می‌توانید زمان حضور مخاطب را در صفحه خودتون افزایش دهید. به این صورت تجربه‌ای پویا ایجاد کرده‌اید که براساس نیازهای هر بازدیدکننده تغییر می‌کند. و این باعث می‌شود مخاطب احساس خاص بودن کند که گامی مهم برای تبدیل مخاطب به مشتری است.

  • پادکست

 پادکست یک راه قدرتمند برای به اشتراک گذاشتن صدا، خلاقیت، افکار، موسیقی، دانش یا هر چیز دیگری است که می‌توانید تولید کنید. در هر حوزه‌ای که مشغول به کار هستید، می‌توانید پادکست مرتبط با آن صنعت را بر اساس نیاز و سلایق مخاطبان خود تولید کنید. شما می‌توانید محصول و یا خدمات خود را از طریق پادکست تبلیغ کنید. پادکست با توجه به کمبود وقت اکثریت جامعه برای مطالعه محتوای متنی، طرفداران زیادی پیدا کرده است. زیرا با پیشرفت تکنولوژی، شما در هر زمان و مکانی میتوانید با تلفن همراه خود اقدام به گوش کردن به پادکست کنید.

  • موشن گرافیک

 موشن گرافیک آنچه را که معمولاً ثابت و بدون حرکت است، از طریق ترکیب انیمیشن و طراحی گرافیک به ویدیوی دیجیتال تبدیل می‌کند. سال‌ها این شیوه در فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌ها برای به حرکت در آوردن عناوین و پس‌زمینه‌ها و دیگر کاربرد‌ها استفاده می‌شد اما با پیشرفت بازاریابی ویدیو محور، کارکرد آن از حد فیلم‌های سینمایی و تلویزیون پا فراتر رفت و به ابزاری کاربردی برای تولید محتوای ویدویی و ارائه اطلاعات شد.

سخن آخر

اینکه محتوای خود را با توجه به اصول محتوا نگارش و برنامه ریزی کنید قدم مهمی است اما اینکه با چه فرمتی این محتوا منتشر شود مهم ترین قدم بعدی خواهد بود که به طور کامل در مطلب امروز به آن پرداختیم.


مقالات مرتبط

ثبت نظر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای کینگ محتوا محفوظ است